[OT] Maly kviz -uhli a energie?

www www asrock70 na seznam.cz
Pondělí Prosinec 27 22:16:56 CET 2010

Na to lze odpovedet pouze experimentalne, vam spustime na hlavu volnym padem z 10m 1kg tezkou olovnici a me 1kg peri. Slubuji, ze nad vasi rakvi pohovorim o tom jak jste podlehl kineticke energi jednoho kg peri :-)

Nicmene, bohuzel v Somalsu se nezrizene precpavaji, zatajili mi, ze jeden tic-tac nema 2cal, ale neuveritelne 2kcal :-)

Jirka

>Zadny chytak. Otazka byla polozena jasne - pocet tictacu ve kterem je tolik energie kolik je v 1g Uranu. Vzhledem k tomu, ze v Einsteinove nejznamejsim vztahu vystupuje jen energie, hmotnost a konstanta - rychlost svetla, je uplne jedno ceho ten jeden gram je. Proste v jednom gramu jakekoliv hmoty je vzdy uplne stejne mnozstvi energie.

Jakub Serych