Vrtulnik k Jezisku

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 23 13:11:43 CET 2010

Dvourotor je urcite lepsi, protoze je stabilnejsi sam o sobe. Reakcni
moment hlavniho rotoru vyrovnava druhy hl. rotor, ktery se otaci
protibezne. Pokud ma gyro, tak umi oba rotory proti sobe regulovat
tak, aby se vrtumnik neotacel a tudiz muze byt ocasni vrtulka
vodorovne. Jiak ocasni vrtulka musi byt svisle aby vyrovnavala reakcni
moment od hl. rotoru

Neco k teorii letu vrtulniku je treba zde.
http://www.dynamicflight.com/aerodynamics/
Pripadne u Zdenka Zvedelika http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm.
Vyber heli a vybavy u Vitka Klabacky http://vitocz.net - tedy to je
pro ty co to mysli vazne.

Bohuzel u vrtulniku to neni tak ze si postavite nejake "hazedlo" a pak
kdyz to zacne bavit, poridite si "poradne ero". Spatny vrtulnik proste
neleti a naopak od dalsiho letani odradi.
No a na zaver tisickrat omlete... Simulator, simulator, simulator.
RC phoenix staval kolem 3k a to je kolikrat cena mensi nez cena jedoho
padu s rozumnum vrtulnikem, takze se urcite oplati. Pokud nekdo
nechcesimulator, muze si dat alespon pod podvozek kriz s pinpongaci na
konci, takze se mu vrtulnik pri trenovani viseni tak snadno
nepreklopi.

PK.