Vrtulnik k Jezisku

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 23 10:57:22 CET 2010

Ten "píčos" dostanu od ženy, tak by mně zajímalo, jaké jsou ty teoretické
znalosti chování?

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Hudeček" <edizon na seznam.cz>

Ano, potvrzuji. Bývalý podnájemník taky nejdřív velmi dlouho lítal v
simulátoru, pak s "obyčejnými" letadly, pak s vrtulníky v simulátoru, pak s
plnohodnotnými modely vrtulníků a teprve až nakonec s nějakou takovou
hračkou (nevím, zda to byl přesně zde diskutovaný typ, ale pamatuji si, že
si původní název počeštil na "píčos" a že toto označení znali i modeláři na
táboře).

První exemplář opakovaně rozbíjel a slepoval skelnou páskou, pak ho dokonce
tunil. Někde kus něčeho ustřihnul a jinde zas kousek přidal. Pak si
pochvaloval, že to lítá velmi dobře. Druhý ks tunil hned po zakoupení, mj
preventivně polepil celou vrtuli, čímž se prý stala skoro nerozbitnou.

Ovládání se rozhodně dost liší od čehokoli "normálního", včetně vrtulníků,
ale nakonec není tak složité, takže i já jsem s tím byl schopen asi po
hodině trochu lítat. Možná i proto, že nejsem zvyklý ovládat běžné vrtulníky
a nemusel jsem se přeučovat na úplně jiný styl řízení. Ale sám bych to
nedal, teoretická znalost toho, co mám očekávat, zde měla zásadní význam. No
a k získání těch teoretických znalostí byly zas potřeba ty podnájemníkovy
dlouze trénované reflexy :-)