Vrtulnik k Jezisku

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Středa Prosinec 22 22:33:11 CET 2010

> Nejste sam, bratr si koupil tento
> http://www.modelyrc.cz/index.php?p=productsMore&iProduct=100&sName=rc-model-ob%F8%ED-vrtuln%EDk-volitation-9053-72cm-!skladem!-!gyro!-3-kan%E1ly-super-cena-extr%C9mn%CD-stabilita-novinka
>
> vrtulnik nelita, pada, neda se vyvazit ani ustalit, reklamace nemozna,
> firma ji odmita, ze je poskozeny (aby ne, kdyz si dela co chce a pada) a
> nekomunikuje. Jen same reklamni povidacky ...

Jojo svagr si pred par tydny koupil tento nebo jemu dost podobny
http://rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=47419

a litat se s tim bez zkusenosti opravdu moc neda. Pry s tim jednou
vzlitnul a protoze se lekl, ze je to moc vysoko tak ubral cimz tvrde
pristal. To byl jeho prvni a zatim posledni let. Vrtulnik to sice
navenek prezil ale pri pridani plynu se rotory sice tocily ale zvednout
to nedokazaly. Tak mi to prinesl. Zjistili jsme, ze cinan blbe
prisrouboval motor jednoho rotoru a ten se pak protacel a nemel silu.
Opravil jsem to a alespon zvednuti se mi podarilo. Svagr mi ho tu zatim
nechal at se s tim naucim a pak mu to ukazu a ja vul mu na to kejvnul.
Pravda byla to moje zvedavost a dcera se taky tesila, ze to uvidi litat.
Po nejake dobe se mi podarilo alespon viset ve vzduchu tak jak jsem
chtel ale let je pro me stale problem. Je to znacne citlive a po kazdy
to reaguje trochu jinak ale mam nejaky cvik. Ovsem po jednom "letu" bylo
pristani trochu tvrdsi a tak se zlomil podvozek. Novy me stal cca 80kc +
postovne a tak jsem po vymene jen udelal zkusebni vzlet, vis a pristani
po kterem jsem odpojil akumulatory, vse zabalil a vratil.

Takze Vam kolegove dekuji za ujisteni, ze nejsem zas takovy drevak a ze
to opravdu neni lehke. Obcas o pilotazi vypravi kolega, ktery letal
nekolik let v armade se skutecnym vrtulnikem a rika neco o tom, ze
letadlo muze chvili letel bez pilotaze ale vrtulnik se musi pilotovat
porad. Asi na tom neco bude.

Pavel