[OT] baliky

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Prosinec 22 10:53:25 CET 2010

Původní zpráva ze dne 22.12.2010 od RV:

> Precti si prosim zakon 29/2000 Sb. a najdi si za jakych okolnosti
> drzitel postovni licencne muze odmitnout poskytnout postovni sluzbu.

Četl jsem teď a nenašel jsem, nebo jsem přehlédl, můžeš mě prosím
nasměrovat na nějaký konkrétní odstavec toho zákona?

> Pak bys nemohl napsat, ze budes zakazky odmitat jen proto, ze
> nestihas. Tohle muzes napsat jen jako soukroma firma Zahradnik,
> ktera nikomu nic nemusi zduvodnovat - nemas urceno jake sluzby MUSIS
> poskytovat.

Já jsem si myslel, že zásilky, na které není výhrada, pošta poskytovat
nemusí. Nicméně jsem byl tuhle na poště a žádné zásilky se
neodbavovaly a žádné peníze se nevydávaly, protože jim nešla síť. Tak
to zřejmě nějak jde.

> Co se tyka slev tak je to take usmevne - posta je statni podnik,
> ktery statu odvadi penize (svuj zisk) - nemuzeme si proste vyhlasit,
> ze nestihame a ze teda budou vsechny baliky za polovinu. A ze holt
> Kalouskovi do pokladny na konci roku pritece o 70M mene? On to
> urcite pochopi a pochvali nas.

Mně je soudruh Kalousek ukradenej. Psal jsem ti, co bych udělal já, co
by bylo správné. Že se státní monopol chová tak, jak se chová, to je
mi jasné.

> Muzes mi napsat kolik zamestnavas lidi? Tedy na kolik lidi se musis
> spolehat? Pokud jen sam na sebe tak chapu, ze problemy nemas.

Přestože nezaměstnávám lidi, musím se spoléhat na své dodavatele a
také na své časové možnosti. Jak jsem psal, i já jsem často přetížený
a musím se s tím vyrovnat.

> Neznam zadnou firmu ve svem okoli, kde by nemeli problem s lidma -
> zvlast pokud jsou rozlezly v pobockach po cele CR.

Však jo, ale to neznamená, že pak na ty firmy nebudeme nadávat a
nebudeme kolem nich chodit po špičkách a říkat si: "No jo, pošta
funguje blbě, ale za to pošta nemůže, za to můžou zaměstnanci."
Prostě tohle odmítám. Máme právo nadávat na poštu, když funguje blbě,
zdražuje a nefunguje :-)

> Vsude jsou problemy - obcas nekdo krade, obcas nekdo sere na praci,
> obcas nekdo vedome skodi. Posta tech lidi ma 30.000. Ty das ruku do
> ohne za vsechny kdyby jsi je mel zamestnane ve firme?

Kdybych měl zaměstnance, tak bych chtě nechtě za ně musel dát ruku do
ohně. Tak to prostě chodí, zaměstnavatel je za své zaměstnance
zodpovědný, ti zaměstnanci jednají jménem zaměstnavatele, jménem
firmy. Když udělá průser zaměstnanec, je to průser firmy.

Včera jsem mluvil s jedním svým zákazníkem, kterému dělá správu sítě
nějaká firma a teď jim řekli, že se jim 1,5 roku nezálohuje část dat.
Ale že oni za to nemůžou, že to zavinil jejich zaměstnanec, který už u
nich nepracuje. Tak takhle opravdu ne...

> Podivej se jen na GME - je to soukroma firma, par lidi a nejsou
> schopni poslat balik se soucastkama aby tam bylo vsechno co ma.

Ano. A proto tu spousta lidí na GME zcela svobodně nadává, aniž by se
jich někdo zastával a říkal, že mají moc zaměstnanců a že jsou málo
placení a nebo tak něco. A spousta lidí/firem nakupuje jinde než v
GME, protože dostanou jinde lepší službu.

> A uz jen posledni vec - ja porad nechapu proc doprcic posilas
> zasilky CP. Postovni vyhrada je uz jen na zasilky do 50g. Cokoliv
> jineho muzes poslat na svobodnem trhu za trzni prachy. Pokud je CP
> na tom tak spatne tak pouzivej neco jineho.

Já jsem nikdy neřekl, že Česká pošta je mým jediným přepravcem.
Odesílám i přijímám samozřejmě i jinými službami. Ale tady se
dostáváme zase k tomu, že pokud chci využívat Českou poštu a využiju
ji, mám normálně svobodné právo nadávat na její služby. Ať už jako
podavatel nebo jako adresát. To není o tom, že bych nemohl využít
jinou firmu nebo že bych nevyužil jinou firmu, ale o tom, že se můžu
vyjádřit k tomu, jak fungují. Tak jako ty je můžeš (byť lehce zaujatě)
obhajovat, já na ně můžu nadávat.

A mezi námi, já nejsem zaujatý ani trošku. Už mnohokrát jsem tu
nadával i na jiné přepravní společnosti, tuzemské i mezinárodní. Když
někdo funguje dobře, rád to řeknu, rád doporučím služby, když někdo
funguje blbě, tak to taky rád řeknu.

> Nebo si baliky rozvazej sam

No to víš, že i některé zboží rozvážím sám.

> (viz tvoje rada, ze si ma kolega udelat matrici a lisovat si dutinky
> sam).

A co je na té radě špatného? To bylo naprosto seriózně myšleno. Proč
by si nemohli ta pouzdra dělat sami? Není na tom nic tak složitého,
spousta lidí a firem si něco lisuje. Vždyť jsme v konferenci, kde si
mnoho lidí dělá plošné spoje, všechno možné opravuje a upravuje, proč
by si nemohl někdo něco lisovat?

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601