[OT] baliky

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Prosinec 21 23:53:25 CET 2010

Původní zpráva ze dne 21.12.2010 od HW CNCnet.info:

> To je stale o tom samem...kdyz budete mit firmu, kterou vam jednou
> za rok zakaznici pretezuji treba o stovky procent.

Tak zase si tu nebudeme namlouvat, že během roku pošta funguje dobře.
Všichni přece dobře víme, že tohle se děje průběžně po celý rok.

Já jako větší podavatel sleduji všechny mnou odeslané zásilky a dobře
vidím, jaký objem zásilek nedodají včas. Nechci si tu tahat triko, ale
ještě v dobách, kdy nebyly mobilní telefony a tedy ani SMSky, kdy
nebyl ani internet a tedy ani e-maily, odesílal jsem současně s
balíkem také korespondenční lístek s informací o odeslané zásilce.
Jsem si jistý, že jsem to vymyslel já a že jsem s tím byl první. Díky
tomu se mi snížil počet vrácených zásilek na minimum oproti stavu
předtím, kdy to bylo katastrofální, tedy se tyto vícenáklady
vyplatily. Po zavedení mobilních telefonů a internetu jsem začal
odesílat SMSky a e-maily. I tady jsem přesvědčený, že jsem byl
průkopníkem, protože jsem to dělal daleko dříve než kdokoliv jiný.

Stav, kdy se pošťák na zásilku jednoduše vykašle, je bohužel zcela
běžný i během roku. V lepším případě pošle to oznámení poštou druhý
den, v tom horším by se adresát o zásilce nikdy nedozvěděl. Vím dobře,
jak často mi zákazníci říkají, že jen díky informaci ode mě vůbec
vědí, že mají nějakou zásilku požadovat.

Mimochodem, kdybych já měl firmu, kterou mi každý rok přetěžují,
kdybych najal ty brigádníky, kdybych věděl, že nebudu ani tak stíhat,
navíc že moje služby půjdou kvalitativně dolů, tak bych těm zákazníkům
poskytoval slevy, případně neumožňoval využívat ty služby, které bych
nemohl zajistit. Česká pošta stále tvrdí, že jeden den podáte, druhý
den dodáme, ale není to pravda. Nedodají. Jak je tedy možné, že pošta
stále vesele přijímá obchodní balíky, stále za ně vybírá stejné
peníze, ale nedodává je včas? Já bych tedy kolem Vánoc přijímal jen
cenné balíky, které mají delší čas dodání, prostě bych nesliboval to,
co nemohu zajistit.

Jako mezi námi, mě také občas někdo přetíží. Logicky, nesedím na
prdeli a nečekám, jestli někdo něco bude chtít, ale pracuji průběžně.
Tak jednoduše zakázku odmítnu, když nestíhám. To se nedá nic dělat.

Když se podíváš kamkoliv po městě, do jakéhokoliv obchodu nebo
nákupního centra, všude je přetíženo o několik set procent. Ale tak
nějak všichni s tím počítají. Ty prostory mají stejné jako během roku,
přesto jsou schopni pojmout více zákazníků. Jak to tedy dělají? Asi se
jim to vyplatí, když kolem Vánoc mají také několikanásobné zisky.

Ono by to poštu nezabilo, kdyby babička v televizi řekla, že jí
nevzali obchodní balík, ale musela to poslat jako cenný balík, který
je levnější, ale bude tam trochu později.

http://www.cpost.cz/cz/aktualne/tiskove-zpravy/2010/dorucovani-baliku-uz-v-den-jejich-podani--novy-projekt-ceske-posty-id32113/

http://www.cpost.cz/cz/aktualne/tiskove-zpravy/2010/ceska-posta-je-pripravena-dorucovat-i-na-stedry-den-id32133/

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601