OT: cista nafta
Draček Fráček
dracek.fracek na gmail.com
Úterý Prosinec 21 23:34:55 CET 2010
Asi takto, podle ČSN EN 590 skutečně existuje motorová nafta třídy 2 s
filtrovatelnosti do -32C, ale v CR to s ni je jako s bajnym Yettym,
vsichni o nem mluvi, ale nikdo nevi kde je :-) Tato nafta skutecne
existuje, ale na zadne pumpe v CR ji realne nekoupite. Tuto naftu jako
jedinou teoreticky vyrabi Unipetrol v Litvinove a dodavaji ČEPRU, ale
Cepro ji defakto neprodava dal, duvod cena , problemy s logistikou.
Realne vsichni nakupuji (prodavaji) motorovou naftu tridy F s
filtrovatelnosti -20C , kterou v extremnich situlacich vylepsuji
aditivem, zni to honosne, v ralu do te nafty chstnou trochu cisteho
lihu. Takova Benzina na to ma tabulky a pak tomu tusim rika verva
super zimni nebo tak nejak
V F naftě je již primichano MEŘO ve stejnem objemu jako v "letni"
naftě třídy B . Popravdě ona ani ta 2 nafta není až takové terno, sice
neobsahuje MEŘO, ale aby nemrzla ma nižší viskozitu coz zase v lete
nedela dobre vstrikovacim cerpadlum a hlavne ma nizsi cetanove cislo ,
tusim prumerne o 3 body.
Martin
> Nevim co je na tom skutecne pravdy, ale na iDnes nejakej clovek tvrdi,
> ze pry do arkticke nafty neni primichavana bioslozka:
>
> Při cestě na hory natankujte "místní" naftu. Čerpadláři reagují na
> počasí a také zohledňují, kde se palivo prodává. V horských oblastech
> tak můžete narazit i na arktickou naftu, která odolá až
> dvaatřicetistupňovým mrazům. "Do arktické nafty rafinérie biosložku
> nepřimíchávají, protože zkracuje dobu, po kterou je možné palivo
> skladovat," dodává Martin Frei.
>
> Tak nevim - to by byla skvela zprava, ale nejak se mi tomu nechce verit.
>
Další informace o konferenci Hw-list