HW SPI externí kontrolér

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Prosinec 16 21:53:04 CET 2010

SPI je tak trocha siroky pojem, ale ak si to predstavujes tak, ze z procesora zapises byte a zabudnes na neho, a hardware vygeneruje okrem vlacika dat a hodin aj pulz dlzky celeho byte, tak to nie je jednocipove riesenie. Vidim to na '165 ako PISO shift, '193 ako pocitadlo do 8 (resp. od 8 do 16, alebo tak nejak), a bol by som prekvapeny, ak by sa to cele zaobislo aj bez nejakej drobotiny typu '00/'74. No a to mame len jeden smer (von); ak to maju byt oba smery, tak snad 2x'194 ako univerzalny shift, ale tam asi bude musiet byt este aj nejaky oddelovac na vstupne data ('245?); alebo mozno skor kombinacia '165 a '595 (?).

No lenze si treba zobrat, ze bezna 74HC je do 33MHz, takze na 40MHz uz musis ist do niecoho fajnovejsieho, nedrogerioveho (AHC, trebars), a to uz teda nebude za tych pat patdesiat, naviac aj to zhananie nieco stoji, ze. K tomu si priratajme naklady na navrh, nejaku plochu DPS...

Ak mam byt uprimny, ak to teda je v takej polohe, ze sa pocitaju centy v cistych cenach suciastky, tak je lepsie na celu kauzu zabudnut a venovat sa zhananiu spominanych obsolete suciastok.

wek