Dobijite baterku v aute?

Středa Prosinec 15 17:12:34 CET 2010

Pb aku má teplotní závislost asi -4mV/st.C na článek, takže -24 na celou
baterku. Takže pokud regulátor měl např. 14,2V při 25 st., po ohřátí
pistolí na 60 st. tam má být 13,36V a pokud jste to dotáh až na 80,
12,9V je naprosto v pořádku. Takhle jsem si tehdá upravil regulátor na
Š120 a bylo to naprosto v pohodě. Ale pozor, regulátor byl samostatná
krabička, nebyl na alternátoru. Otázka je, jak je alternátor zatížený a
jak se tím zatížením ohřívá - tedy ohřívá teplotní čidlo v regulátoru.
Pokud je napětí řízeno z řídící jednotky, odhaduju že to nebude nic
extra inteligentního. Jen je teplotní čidlo tam, kde nic netopí a napětí
to neměří na svorkách alternátoru (na baterce je o úbytky na drátech
míň), ale asi rovnou na baterce.  Takže nejspíš s Felicií problémy nemám
proto, že tam nemám nějaké extra žrouty energie :-)
Anděl