Jak zjednodusit schema?

hw-news hw-news na babjak.cz
Středa Prosinec 15 10:25:46 CET 2010

Dobry den,

v jedne moji aplikaci jsem se snazil nahradit klasicka rele pro spinani 12V
pre nejake motory (max tipuji tak 10A, spickove po startu mozna i vic).
Prestoze v tranzistorove technice nejsem vzdelan dosel jsem za pouziti zdroju,
ktere jsem nasel, k nasledujimimu funkcnimu reseni:

http://images.babjak.cz/schema.png

Bylo potreba ovladat nezavisle pet techto motoru. Pouzil jsem tranzistor
(MOS-N 55V 64A 140W 0,016R TO220AB). Potreba byla ale ovladat to z 5V CPU,
takze jsem tak nejak dosel k tomu, ze to tam nemuzu pripojit primo a pouzil
jsem tedy jeste driver HCPL-3120 (Optoclen s hradlem 2,5kV, If 5mA, napajeni
15-30V, vystup pro MOSFET/ IGBT 2A, DIP8) coz chodi s Atmelem krasne a spolehlive.

Problem je v tom, ze to HCPLko potrebuje pro svuj provoz 15V (proto je taky na
vyse uvedenem schematku to dalsi trafo a stabilizator). Nyni bych chtel tu
kontrukci zjednodusit a vyhnout se pouziti 15V. Nemate nekdo nejake osvedcene
schema jak pomoci CPU spinat dejme tomu tech 64A (pro jistotu) aniz by bylo
potreba pouzit jine napeti nez 5V a 12V? Melo by to umet PWM rizeni tech motoru.

Dekuji za tipy.

S pozdravem Jan Babjak