Krystal a vibrace

Úterý Prosinec 14 10:32:26 CET 2010

Ani nevím, jaké jsou dnes konstrukce krystalů. Jestli je krystal
stisknutý mezi dvěma pružnými kontakty, neměly by mu snad vibrace vadit.
Jestli visí na pokovení na drátech, asi to bude horší. Mám tady staré
teslácké krystaly ve skle. Malý krystal 12,288 MHz drží za okraje mezi
pružnými kontakty (jestli je tam i připájený nevím), asi nemá důvod při
vibracích něco udělat. Pak tady mám velký krystal 100 KHz, na pokovení
jsou uprostřed připájené dráty a na nich visí. S tím se asi musí opatrně.
Anděl