Lidloskop

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Pondělí Prosinec 13 20:46:31 CET 2010

Ahoj Kamile

Ani profesionalni mikroskopicke kamery za  mnoho set tisic nevidi to co vidi
oko - tedy webkameru 640x480 jsem ani nerozjizdel abych si nezkazil dojem.
mikroskopie v prochazejicim svetle - oblibene skolni preparaty - cibule,
prvoci, hmyz, krvinky z  porezaneho prstu - pri zvetseni mene do 400x -
naprosto v pohode,
mikroskopie v odrazenem svetle - trochu horsi, ale treba na lusteni napisu
na SMD pouzdrech pri zvetseni kolem 50x pouzitelna.

Zasadni rozdily v kvalite mezi lidlskopem a nejubozejsimi NO NAME mikroskopy
pro (radoby profesionalni) laboratorni pouziti (jejich cena od  20 000
nahoru )

1. Subtilnejsi konstrukce.
2. Velmi mizerna optika osvetleni preparatu (jednocockovy kondenzor jestli
se nepletu)
2. Nema binokularni hlavu (kouka se jednim okem)

Nic z toho neni neprekonatelny problem - za tu cenu slusny kup.

Na druhou stranu - jestli chces odmikroskopovat pul milionu skel musis do
mikroskopu vrazit pul milionu korun - bohuzel o tom zadna.

Zdravi Petr Kubac