patek: Kdepak asi soudruzi udelali chybu?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Prosinec 10 16:18:54 CET 2010

Zdravím,
  ano, ano, to by bylo lepší... Já jsem mezitím trošku studoval světelné
účinnosti halogenových žárovek a zde se zdá být zakopaný pes - ta v jeho
experimentu se jeví mít světelnou účinnost 48%, což je nereálné, neboť dle
Wikipedie má právě taková žárovka mít 3.5%. Vidím zde rozpor - na fotkách
žárovky svítí tak nějak "přiměřeně", zažloutlým světlem, což spíše odpovídá
napájení těmi ani ne 200 volty. Zdá se tedy, že mají účinnost nevybočující
z normálu - kdyby měly nějakou podstatně vyšší, muselo by to být nápadné -
když by měla více než 10x větší světelný výkon, ten foťák by to musel
zaznamenat, to by přece nemohlo vypadat úplně jako běžně svítící žárovka.
Tedy to skutečně vypadá, že luxmetr je "očarovaný".
  Zdraví Pavel.