Pocty zasuvek (bylo digitalni mereni proudu)

Čtvrtek Prosinec 9 22:29:12 CET 2010

2010/12/9 Glajc Pavel <glajcpavel na del.cz>:
> Nějak mi to nedá, abych nereagoval.
> Dle mého názoru je normou hlavně rozumnou. Mám v panelákovém bytě 3+1 relativně slušně udělanej rozvod, zásuvkovej okruh 8 zásuvek, za sebou. Svorky pravidelně po třech letech kontrolovány, případně dotahovány. V každé zásuvce kontroluji impedanci smyčky. Pokud do poslední zásuvky dám 3m prodlužovák, tak už impedance nevyhoví. To jsou fakta. Docela mě děsí představa, kdy se mi šlahne, třeba nějakej tenčí kabel v poslední zásuvce a jistič bude právem držet. Že se může lehko stát zápalnou šňůrou nemusím dodávat.

Máte tam hliník nebo měď? Ptám se kvůli tomu dotahování - měď se musí
taky dotahovat? Teď jsem se stěhoval, takže jsme zařizovali byt a
všude, kde byl hliník, jsem dal pérové svorky, takže žádný hliníkový
drát nevede pod šroub. V rozbočovacích krabicích jsem nahradil
věnečky, ve vypínačích a na připojení lustrů jsem dal pérovou svorku a
pak pokračuje měděný drát a zásuvky se nám podařilo koupit v provedení
s pérovými svorkami. Tak doufám, že to bude bezúdržbové a že s tím
nebudou starosti.

V minulém bytě jedna zásuvka zlobila, jiskřilo v ní, ale co horšího -
zlobily svorky v rozvaděči na chodbě, nešlo to ani dotáhnout -
samozřejmě hliník, zčernalej a zkřehlej. Musel jsem ten drát zkrátit,
dát čokoládu a nastavit dalším kusem drátu.

Pavel Kadečka.