Jak na PIC a C++ nebo spise C

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Prosinec 4 15:46:25 CET 2010

>Tiez mam podobnu metodu "precitam vsetko co sa da a potom MOZNO pochopim
>aspon co-to".

No, lenze podla mna je zabavnejsie si veci osahavat, t.j. robit rozne experimenty, ktore cloveka potesia; no a popri tom si citat.

>Napriklad skoro v kazdom programe sa pouziva akysi "void".
>Hoci som sa Herouta snazil nastudovat dost poctivo (a mnohe veci popisuje
>celkom pekne), absolutne doteraz netusim naco je to dobre. Tym samozrejme
>nechcem povedat, ze vsetko ostatne som pochopil. To len taka namatkova
>ukazka  :-)

Vy sa pytate, my odpovedame ;-)
http://www.efton.sk/tmp/C_ch36.pdf

>Zrejme pre stare struktury ako ja je ASM taky pochopitelnejsi. No stale sa
>pokusam nevzdat.

To nie je "starou strukturou", ale tym, ze s C prichadza vela novych veci ktore naraz nedokazes absorbovat.

S tym asm je to take akesi priamociarejsie. Lenze je v tom aj nieco ine: v asm sa nepokusas robit rozsiahlejsie programy, ktore Ta nutia rozdelovat veci do viacerych suborov, nepokusas sa recyklovat rozne kusy programov v roznych (a to zijucich, stale vyvijanych) programoch, nepokusas sa zapajat do hry viacerych ludi, nepokusas sa predavat kniznice v binarnom tvare apod. Nie ze by to neslo, ale je to komplikacia, ktoru nemusis pouzivat a tym padom ani nepouzivas. A to je prave to, preco je to asm take jednoduche a pomerne lahke na pochopenie. V drvivej vacsine pripadov na jednoduche blikanie staci vediet klucove slova, poskladat ich za seba, prelozit a napalit.

No a v C je vela komplikacii z toho, ze tieto veci su v tom hned od zaciatku. Nie zeby to neslo bez nich, ale sa to jednoducho tou jednoduchsou formou nerobi. Takze nestaci vediet len klucove slova, postup prekladu a napalovania, ale je treba vediet aj nejake suvislosti naviac.

To, ze su tam ine klucove slova, ze stracas akusi priamociaru kontrolu vymenou za akusi vacsiu pohodlnost apod. apod. to tiez ma svoje pre a proti. Jednoducho to s tym C je ine - nie je to ani horsie, a (aj ked propaganda tvrdi ine) ani lepsie; je to proste ine.

wek