OT: kviz na sobotu

Sobota Prosinec 4 12:40:57 CET 2010

Ano, téměř přesně. Jenže ten toroid musí být z magneticky tvrdého
materiálu a aby se zmagnetoval při definovaném proudu, musí mít mezeru.
Takže tam je kroužek z kuličkového ložiska rozříznutý rozbrušovačkou.
Při proudu 400A se ještě nezmagnetoval, při 500A už jo a při 2,5KA
(nejvíc co mi to udělátko dá) to bylo zmagnetované téměř stejně jako při
těch 500A. Zkoušel jsem to jen šroubovákem. Jistě by do té mezery šla
strčit halovka, ale to železo má asi natolik pravoúhlou hysterezní
smyčku, že se zmagnetuje v dostatečně úzkém intervalu a není potřeba
bádat nad tím, jak moc se zmagnetovalo. Ten jazýčkový kontakt pro
signalizaci by tam byl možná zajímavý, ale obávám se že by mu pole té
mezery nestačilo. To už by byla nadějnější ta halovka, pokud by bylo
potřeba aby se zařízení jednou za čas probudilo a vyslalo zprávu o svém
stavu.

Anděl