RE: OT: Tak mi zase zamrzla nemrznoucí směs

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Čtvrtek Prosinec 2 15:11:44 CET 2010

Navod nevim, ale mohu prozradit slozeni 95% kapaliny do odstrikovacu, vyrobce je jeden, prodejcu mraky :-)
Pomerem latek se dosahuje stupen nemrznutelnosti
- v podstate jde o etanol , do ktereho je pridan glykol <2%, butanol <2% a barvino, nekdy se pridava polyethoxyethyl dodecylsulfat sodny a pak voda na redeni.
Jinak receno je to lih+ latky zabranujici tomu aby ro chlastal ridic a barvivo, aby to dobre vypadalo :-)

Doporucuji vyhrivane odstrikovace a mate po starosti.

Pavel

>Zdravím konferenci,

připadá mě, že jak se všechno zhoršuje, tak jde do háje i kvalita
nemrznoucích kapalin do ostřikovačů. Nemáte někdo ověřenou fintu, čím
podpořit odolnost proti mrazu? Případně, z čeho si směs namíchat?
(nějaké běžně dosažitelné složky, nerad bych se dostal při shánění na
no-fly list, případně neletěl na státní útraty na Kubu) Zdá se mi, že mi
zamrzají jen trysky. Jakoby by nemrznoucí složka nějak vysublimovala
nebo co.

Pavel Krafčík