Oddelene zasuvky - existuje norma?

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Středa Prosinec 1 10:32:49 CET 2010

Zdravím,

norma na oddělení běžných 230V IT a komunikačních technologií asi není,
protože podle norem musí být tato zařízení vyrobena tak, aby to
nevyžadovala. Řešili jsme to projektem, počítače + síťové prvky měly
svoje okruhy, které se pak daly jednoduše připojit na obrovskou
line-interactiv UPS a dieselgenerátor. Takže to zkuste vyprojektovat
tak, aby část rozvodů šla do jednoho místa, kde se potom dá čarovat s
centrální UPS a podobně...

Ono to stejně není samospasitelné, protože lidi jsou velice vynalézaví a
i přesto, že speciální okruh měl svoji speciální barvu zásuvek a
nepoužité zásuvky jsme ucpali záslepkami, děly se ukrutné věci. Jednou
jsem řešil podivné chování UPS a našel jsem v UPS rozvodu zahradníka se
sekačkou, připojeného do místa, kam se nikdy neměl dostat.

Pavel Krafčík