Re: OT: Nabíjení NiFe aku

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Úterý Srpen 31 10:22:38 CEST 2010

Proti vzduchu a zlému CO2 se tam lije speciální olej, podstatně to prodlouží
životnost elektrolytu. Ale nevím zda se to dělá i u aku do přenosných
zařízení.

Tomáš

a> Aha, já myslel, že na špuntech je gumový kroužek a pod ním dírka. NiCd aku
a> to běžně mají a při nabíjení se špunt nepovoluje, aby se tam nedostal vzduch
a> a ten zlý CO2.
a> AZE
a> ----- Original Message -----
a> From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
a> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
a> Sent: Tuesday, August 31, 2010 9:57 AM
a> Subject: Re: OT: Nabíjení NiFe aku

a> Zdravím,
a>   jste si jist ? V tom popisu bylo, že povolit špunty je dobře a dokonce se
a> prý mají nechat povoleny ještě 8 hodin po dokončení nabíjení, aby články
a> dobře odplynovaly.
a>   Konstrukce špuntu v mém článku je prostá - šroub s velkou placatou hlavou
a> a pod ní gumové těsnění. Je-li šroub utažen, věřím, že aku je plynotěsný.
a> Nikde nevidím žádný odfuk ani pojistný ventil. Nadto jde o aku do přenosného
a> zařízení (radiostanice), který se za provozu různě natřásá a mění polohu a
a> tak je asi dobré, aby byl těsný. A vzhledem k tomu, že tato konstrukce
a> článku
a> nemá žádný mechanismus zpětné absorpce vznikajících plynů, mám tendenci
a> požadavku povolení špuntu při nabíjení i věřit :-).
a>   Zdraví Pavel.