OT: Nabíjení NiFe aku

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Srpen 31 08:45:36 CEST 2010

Zdravím,
  děkuji za tuto informaci. Mezitím jsem trošku googlil a ačkoliv jsem nenalezl
přesný typ svého akumulátoru, dle srovnání velikostí jsem usoudil, že jsem jej
hluboce podceňoval z hlediska kapacity, tipuji ji nyní kolem 20 Ah.
  Po tomto zjištění jsem přešel na nabíjení proudem 3A (to byla rada z webu pro
určitý typ aku, který se zdá podobný mému). Samozřejmě jsem povolil "špunty" a
skutečně, slyším jemné praskání bublinek. Na původních 0.4A se nedělo prakticky
nic. Aku se zatím drží toho grafu z obrázku, na šestici článků napětí během pár
minut vylezlo na 10.28V a pak začalo zase klesat. Nyní je na 9.95V. Dle toho
popisu z webu by se mělo ustálit někde pod 2V/čl. po nabití, které je
doporučováno 10 hodin (při tom proudu 3A). Nyní to jdu vypnout, neboť odcházím
a nechci to tu nechat bez dozoru. Až přijdu, budu pokračovat.
  S pozdravem Pavel