Vyveva/kompresor z kompresoru z lednicky

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Pátek Srpen 27 13:34:20 CEST 2010

Ono kupovat vzdusnik k lednickovemu kompresoru asi nebude ekonomicky moc
vyhodne, v baugramech poridite 1kW kompresor i s 6l vzdušníkem v akci nekde
kolem 2k Kč.
Pokud to budeme chtit pojmou talespon trochu profesionalne, zjistime, ze by
to chtelo tlakovy spinac, tedy něco co odpoji kompresor při dosazeni max.
tlaku (na profi kompresorech cerny kvadrik s červenou cepickou)
12barovy spinac pro 230V stoji bratru 500Kc tedy ho nejspíše vynechame :-).
Pojistny ventil, 10.3baru stoji cca 150Kc
Manmometr 10baru 90Kc
Rozdelovaci kostku nebo x kus na propojeni toho vseho  50 az  100Kc
Rychlospojka  Mini 1/8" cca 170Kc
Redukcni ventil s odlucovacem oleje jsem na ebay koupil tusim za 5$

Pokud chcme kompresor pouzit I jako zdroj podtlaku, potrebujeme jeste
Druhou  rychlospojku na vystup a kulovy kohout na vstup, zde je otazka zda
vystacime s vodovodnim za 90 nebo musime pouzit vzduchovy za 150 ,
predpokladma, ze krome barvy klicky (cervena vs modra) by mel byt ten
vzduchovy preciznejsi.
Podtlakovy manometer, predelany z vodovodniko 100kPa cca 100Kc

To nezminuji, ze by to chtelo nejakyt ram ci bendu do ktere se to poslada a
minimalne 2x to vidim na nutnost tvrdeho pajeni mosazi.

PN

P.S. Ja vzdusnik vytresil 2l tlakovou lahvi na stlaceny vzduch 150baru,
timto dekuji wermachtu , ze ji na nase uzemi dovezl a predkum, ze je
uchovali do dnesnich dni. Dalsi trofejni lahev pouzivam na Pb u sveho
prenosneho pidi autgenku. Jako redukcni ventil na kysliku u nej pouzivat
take trofejni redukcni ventil na argon. Nadherny mosazny kus z roku 1940,
bezpecak by asi nevydejchal zavitovou redukci odporujici normam a pseudo
humanisti nepochopili riskou orlici na tele ventilu, ale technik oceni
nadhernou praci, kam se hrabou ty dnesni plastikove smejdy.