Program na vypocet toroidnich transformatoru?

Zdeněk lada zdenek023ster na gmail.com
Čtvrtek Srpen 26 20:28:47 CEST 2010

Dobrý den,

mám obdobný problém. Existují tabulkové výpočty pro jádra EI běžně známá,
dokonce i na jádra C(například v knize Typizovaný transformátory a tlumivky
někde ze 70 let). Nevíte někdo o literatuře kde je přesný postup pro
toroidní transformátory jak z ze sekundárních napětí a proudů a také z
primárního napětí dostat typ jádra a počet závitů? V citované knize se tím
bohužel nezabývají protože je to prý "zbytečné". Na internetu jsem nic
nenašel. Potřeboval bych spíše ruční výpočet. Překvapuje mě to přeci se
toroidní jádra dnes používají skoro všude ne????

děkuji, Zdeněk