Komparator, LM219?

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Srpen 20 11:13:01 CEST 2010

 20.8.2010, 11:06:13

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Draček Fráček napsal:

> Mam nekolik dotazu k komparatorum, presneji LM219.
> LM219 ma vyvedenou separe zem pro vystup, k cemu je?
> Respektive jak bude fungovat toto zapojeni,
> Napajeni +-15V GND vystupu na GND,
> Na vystupu je LED optronu , ktera je jednou stranou pres 400Ohm na +5V
> a druhou na vystup komparatoru.

Ono nejde ani tak o GND, jako spise o vyvedeny emitor vystupniho
tranzistoru

> Jake napeti bude na vystupu kdyz komparator "sepne" , tedy spina k GND
> nebo k -15?
> V DS se tvrdi, ze typicky vstupni offset je 700uV, jak se bude
> komparator chvoat pri rozdilu 1mV?

To zalezi od toho, zda konkretni IC, za konkretnich podminek, bude mit
ten offset typicky, nebo atypicky.

> Nebo jinak. Mam souctovy zesilovac, jehoz vystup by mel byt 0V a
> potrebuji sepnout optron, pokud napeti na tomto OZ, prekroci rekneme
> 1mV, to cele v case max. stovek ns a pokud mozno bez kmitani.
> Poradite?

> Ja se to snazim resit tim komparatorem, ale minimalne podle simulatoru
> se vystup spina vuci -15V a rozhodne se neotevira skokove.
> Jaky jiny komparator pripadne pouzit, u vyrobcu je vyber velky, u
> prodejcu maly a pokud chce clovek rozumnou cenu tak skorem zadny.

V bezne drogerii a jeste k tomu za levny peniz, opravdu na vyber noc
neni. Bud ten vas LM319, nebo LM311. Ten je sice pomalejsi, ale ma
vyvody na kompenzaci offsetu.