BLDC motor jako generátor

Tomáš Pípal dargos na seznam.cz
Pátek Srpen 20 01:05:55 CEST 2010

  jj, presne tak, ty placicky po obvodu rotoru jsou magnety. Rotory se
vetsinou delaji z jednoho kusu zeleza, statory jsou ze skladanych
plechu  aby se omezily ztraty virivimy proudy.
BLDC motory vetsinou primo pohaneji hridel bez jakychkoliv prevodu.
Pocet otacek je dan pomerem mezi poctem polu, fazi a frekvenci proudu.
Napriklad velke BLDC generatory ve vetrnych turbinach maji velky
pocet polu vetsinou minimalne nekolik desitek az stovek.
Vykonne motory se vetsinou chladi vodou. Je potreba dat si pozor na
teplotu motoru, aby neprelezla kritickou hodnotu a magnety se
neodmagnetovali. Ucinnost BLDC motoru je vetsinou kolem 95%.
Nevidim zadny duvod proc by mel mit motor v generatorovem rezimu jinou
ucinnost.
Existuje nekolik knih, ktere se zabyvaji vypocty BLDC motoru a nekolik
specializovanych programu.
Treba Infolytica Motorsolve BLDC