Re: BLDC motor jako generátor

Čtvrtek Srpen 19 23:08:14 CEST 2010

Překvapuje mě, že ty motory mají při malých rozměrech dost velký výkon. Nedávno tady byl odkaz na elektrokolo s motorem 3,5 KW. A účinnost -  při tak malých rozměrech se to moc nechladí, tedy musí tam být malý ztrátový výkon. Nevím proč by motor měl mít výrazně jinou účinnost v generátorickém režimu, těch 50% se mi zdá strašně málo.
Mohl by mi někdo dát odkaz nebo popsat jak takový motor vypadá? Je tam nějaký převod a malý motorek, nebo je tam motor bez převodů a s nějakými super silmými magnety?

Anděl
  ----- Original Message -----
  From: b3nd3r na b3nd3r.com
  To: HW-news
  Sent: Thursday, August 19, 2010 2:42 PM
  Subject: BLDC motor jako generátor

  Dobrý den,

  nedávno se tu probírala elektrokola s možností rekuperace. Chtěl bych na jeden projekt použít nábu toho kola jako generátor. Nevíte jaká by byla účinnost takového motoru ve funkci generátoru? Někde jsem se dočetl, že by se účinnost mohla pohybovat někde kolem 40-50% avšak bych raději tuto informaci ověřil.

  S pozdravem
  Tomáš Werschall