OT: platby kartami, bolo Re: platba do americka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Srpen 17 15:42:18 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 17.8.2010 od Čestmír Dobosz:

> Ceska sporitelna ma provizi 3%, ostatní banky velmi podobne.

Ta provize se mění podle obratu a podle domluvy. Já jsem začínal u
běžných karet asi na 5%, pak jsem jim řekl, že mám vysoké obraty (a to
rozhodně nebyly miliony), ať mi to sníží, tak mi to normálně snížili.
Jak to mám teď, to bych si musel spočítat, protože už těch plateb
kartou zase až tolik nemám.

Ale u American Express (ta nejede přes banky, ale přímo) mám provizi
snad 5,5% nebo tak nějak... ale těch jsem přijímal celkově za
posledních deset let asi tak 5 kusů, co si pamatuji.

Je potřeba si uvědomit, že to je provize z celkové částky včetně DPH,
takže docela vysoká. Navíc ty banky jsou úplně pitomé na MO/TO
transakce. A já jiné než MO/TO nemám, protože nemám kamenný obchod.
Třeba celkem nedávno, je to asi dva roky, vymyslela Spořitelna, že na
každou transakci MO/TO musím dodatečně získat podpis držitele v
normální papírové podobě. Který dement tohle mohl vymyslet, to
netuším :-)

Nepoužívám 3D Secure, protože poslední dobou těch transakcí tolik
nemám, ale hlavně, když to bylo aktuální a nabízeli mi to, pořád mě s
tím otravovali, tak jsem to tedy chtěl. A jakmile jsem jim řekl, že to
chci, tak mi řekli, že stíhají do systému zavést 2 (slovy dvě) smlouvy
za týden, takže je tam čekací doba mnoho měsíců :-) Jak to je teď, to
nevím.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601