Čidlo deště

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Úterý Srpen 17 15:30:47 CEST 2010

Princip je pouzitelny, ale vyhrievat sa musi na vyssiu teplotu oproti
teplote okolia - teda je vacsia spotreba a prevadzkove naklady.

Odparovanie pri malom rozdiele teplot ( odparovacej plochy a okolia ) a
vysokej vlhkosti ( dusno pred burkou, 90% vlhkost) nie je velmi velke.
Rozdiel teplot pri "rychlej letnej burke" by bol maly.

Asi by nasledovalo riesenie zmeny citlivosti podla okolitej teploty.
Pridanou hodnotou je pozatvaranie okien pri silnejsom chladnom vetre.
Zalezi na nastaveni citlivosti a usporiadani referencneho a meraneho
senzora.

Zatial som v diskusii nenasiel poziadavku na rychlost reakcie.
napr minuta po prvych kvapkach moze znamenat neskoro po skusenostiach
z letnych prietrzi mracien v poslednych rokoch.

Dodo

OT:
Uz sa nam aj pocasie sprava digitalne...
niekedy bol zaciatok dazda pozvolny, analogovy.
Teraz je zaciatok dazda casto "prepnutie" 0->max s rychlostou otvorenia
pakovej baterie sprchy.