platba do americka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Srpen 17 10:12:15 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 17.8.2010 od Jozef Racek:

> Pozor Zazita ( nebezpecna !!! ) predstava, ze cislo a karty a
> expiracia su verejne a nie su nebezpecne...

Jak jsem napsal, odjakživa jsou číslo karty, platnost i jméno
držitele veřejné údaje, protože jsou uvedeny v otevřené podobě. Je to
naprosto logické. Co je na tom k nepochopení?

Kdykoliv a kdekoliv kartou zaplatíš, tyto údaje ukazuješ. Na tomhle
principu je založena platební karta. Pokud kartu nemáš schovanou doma
v šuplíku, ale používáš ji k placení, nemáš nejmenší šanci údaje
zabezpečit.

> Na platbu potrebujete cislo karty, expiraciu a meno.

Jméno potřeba není. Stačí číslo karty, platnost a podpis - v případě
přítomnosti karty, a nebo číslo karty, platnost a CVC/CVV - v případě
nepřítomnosti karty (MO/TO).

>  - vsetky uplne bezne info, ktore su vytlacene na karte.

Ano, všechny ty veřejné údaje, které může získat kdokoliv, u koho
kartou zaplatíš.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601