platba do americka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Srpen 16 23:49:37 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 16.8.2010 od balu na home:

> zdravim, obchodovanie s americkom sa tu pravidelne riesi, tak sa
> skusim opytat :-) Ako sa nakupuje material z us na firmu? Chlapovi
> som povedal nech mi vystavi fakturu a ze mu prevediem peniaze na
> ucet. Ten sa k smrti vydesil a tvrdi ze ked mi da on jeho bankove
> udaje ze je to pre neho rovnako nebezpecne ako ked mu ja poslem
> cislo karty mailom.

To znamená, že to není vůbec nebezpečné, protože číslo karty je
odjakživa veřejná záležitost. Na tom je přece platební/kreditní karta
založena, že to číslo karty a platnost může každý vidět, kdejaký pingl
si tyto údaje může opsat včetně CVC/CVV kódů. Na kartě je jediný tajný
údaj PIN.

> Som neveril vlastnym ociam. V us sa neplati prevodom na ucet?

Ale ano, platí se v Americe i bankovním převodem, ale to je otázka
spíš až těch korporátních vztahů. Takhle tam funguje jak zálohová
faktura, tak i faktura s odkladem splatnosti, ale většinou jen pro
smluvní partnery, nějaké dlouhodobé kšefty apod. Jinak se tam jede
většinou na platební karty.

Číslo účtu není v Americe tajné, normálně ho od firem dostaneš, když
chceš platit převodem. I když to není moc běžné v malých kšeftech.
Možná je ten člověk jen nějaký připosraný, tak se bojí. Uvědom si, že
nějaká Francie je pro něj totéž co Afrika, tak se nediv :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601