digitalny filter - uplne zaciatocnicka otazka :-)

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Úterý Srpen 10 19:39:12 CEST 2010

zdravim,
ako uz niekto dnes spomenul tunajsie osadenstvo vie vsetko, tak skusim
uplne trapnu zaciatocnicku otazku.
Chcel by som navrhnut dolnopriepustny digitalny filter ktory by presne
zodpovedal analogovemu filtru prveho radu, t.j. jednoduchy RC clanok.
Poznam zlozitu cestu ako ten filter navrhnut co je vypocitat pozadovanu
frekvencnu charakteristiku, navzorkovat ju a urobit inverznu fourierovu
transformaciu co mi da presne koeficienty.
Jednoduchsia cesta je pouzit toolbox v matlabe ktory mi tie koeficienty
rovno vypluje ale netusim ake parametre pouzit. Navyse ich je tam tolko
ze vyskusat vsetky az kym nedostanem nieco co poznam z analogoveho sveta
by trvalo veeelmi dlho :-)
Neviete niekto narychlo nakopnut ktorym smerom hladat?
Dik,
b.