Elektrorozvody na bezpecnem napeti

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Úterý Srpen 10 11:32:01 CEST 2010

Co jsem kdy potkal na lodi (na mori) tak jsou tam napeti 24 V
stridavych, 230 V pres oddelovaci trafo a stejnosmerne byva 12 V na
jachtach a 24 V na motorovych lodich. U ss napeti je kvuli proudovym
chranicum ukostrene minus nebo stred, jak se chrani stridavina nevim
(asi nejake hlidani izolacniho stavu u verze s oddelovacim trafem). 48
V= se pry nepouziva ale za to existuje lodni napeti 36 V= s ukostrenym
stredem :-) Asi bude dobre ta napeti dodrzet, hlavne kvuli
elektroinstalacnimu materialu (nejlevnejsi je udajne v Italii :-))

Ales Prochaska