OT: novinky z kolotoca

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Srpen 10 10:11:22 CEST 2010

Zdravím,
  dnes jsem si všiml, že v CERNu opět oživili další kolotoč, který teď delší
dobu (více než půl roku) neběžel:
http://op-webtools.web.cern.ch/op-webtools/vistar/vistars.php?usr=LEIR
  Jde o LEIR - Low Energy Ion Ring, tj. urychlovač iontů (momentálně chroustá
ionty olověné, Pb54+). LEIR vlastně zastává funkci boosteru pro ionty, jeho
výstup jde do CPS a dále je cesta společná, přes SPS do LHC (nebo k jinému
experimentálnímu využití).
  LEIR má docela hezky udělaný vistar. Protože LINAC3, který je zdrojem iontů,
má jen malinký výstupní tok (zhruba do 20 uA, zatímco protonový LINAC2 dává
cca 150 mA), LEIR se používá také jako "akumulátor" iontů před tím, než jsou
urychleny a poslány ven. To je rovněž krásně vidět na tom vistaru, jak
intenzita postupně narůstá individuálními injekcemi a pak dojde k urychlení
a celá tato dávka odejde do CPS naráz (kde je vidět coby beam LHCION, BP 37).
Co nevím, je, zda je toto vše jen jeden bunch, nebo zda to je více
"minibunchů".
Zdraví Pavel