koniec ziaroviek v podobe lesklej a farebnej brozury

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 9 18:58:23 CEST 2010

>Jano, ale sam velmi dobre vies ze o usporu energie tam vobec nejde.

Viem. Len ma to zas a znova rozculilo.

>Rovnaka pesnicka dotacie na solarnu, veternu, bio a neviem aku dalsiu
>energetiku.

No, ked uz si spomenul, ako som hladal tie cisla, nasiel som aj cisla k tomuto (je to z takych farebnych grafov takze je to nie uplne presne), ide o naklady na vyrobu MWh elektriny v eurach (je to material EU, tazko ich obvinit z pesimizmu):

on-shore wind         - 90
off-shore wind        - 100
solid biomass (30MW)  - 90
solid biomass (small) - 160
solar photovoltaics   - 600
concentrating solar thermal - 210

Su tam sice aj nejake predpokladane cisla do roku 2030, samozrejme vycucane z prsta, ale aj tak ten solar photovoltaics je uvadzany ze za 200.

wek