Kniznice v Altium Designer

Petr Toąovský PetrTosHW na PTmodel.cz
Pátek Srpen 6 13:17:32 CEST 2010

  Asi to bude tim, ze obrys chipu kondenzatoru by pri tomto rozmeru byl
predevsim nakresleny na pajecich ploskach, kde stejne z hlediska vyroby
byt nemuze (muze ale je to k nicemu). V Altiu se defaultne i kontroluje
zda neni kolize mezi pajeci ploskou (objekt bez masky) a popisem v dane
vrstve. Value se stejne tak na desky obvykle netiskne, tak to v
silkscreenu neni. Pri takovychto pozadavcich asi nezbude nez skutecne
vytvaret vlastni upravy knihoven.
Nejhorsi asi je sednout si k libovolnemu CADu a hledat tam veci ktere
umi nejaky jiny CAD. To je pak clovek stale nespokojeny. Ohledne tech
rastru to jsem taky moc nechapal pri prechodu z Eaglu, ale problemy s
tim skutecne nejsou. Neni potreba se striktne drzet gridu, grid se
prepina pomoci klavesy G, jednotky pak pres Q. Nemam na to abych
prolezal normy, ale predpokladam, ze vsechny pouzdra jsou kreslena podle
IPC, takze v tech jednotkach ve kterych jsou v norme definovany. Tim
mozna vznika nejednotnost v knihovnach. Ja sam za sebe mam problem si
zvyknout na ty pouzdra popisovana v metrickych rozmerech, porad mam po
ruce prevodni tabulku, ze 0805 je 2012 a 1206 je 3216 atd. viz
http://tosa.ptmodel.cz/SMDs.xls  (snad je to spravne)
Dalsi dil jsem slysel ze brzy bude, ale vzhledem k ostatni praci
dovolenym se to odklada. :-)  Myslel jsem, ze pujde ty clanky psat
rychleji, ale zabira to hodne casu a je to ciste zajmova cinnost, tak to
musi jit vetsinou stranou ...

Tosa