Re: Odpověď: Re: OT: zkomolenina n

d.petr d.petr na post.cz
Pátek Srpen 6 10:17:22 CEST 2010

> Od: Adam Heinrich <konference na adamh.cz>
> Předmět: Odpověď: Re: OT: zkomolenina n
> Datum: 06.8.2010 08:12:35
> Možná je to proto, že výrobci se nevyplatí vyrábět produkty (počítač s OS) pro
> menšinu geeků, která na něm nechce Windows. A nebo je to proto, že chce mít
> kvalitní produkt a nechce, aby se šířily řeči: "koupil jsem si notebook HP a
> nefunguje mi na něm výstup na externí monitor jak bych si představoval, ten si
> rozhodně nekupuj!". A dotyčný by už nezmínil že se jedna o verzi s nějakou
> distribuci linuxu, pro kterou nepíše ovladače a podpůrné programy HP, ale
> [...]

Občas se šíří internetem i zprávy, že za notebooky jen s WIN může opět M$. On nabídne výrobci notebooků WIN-OEM za hodně sníženou cenu s podmínkou, že ale ten výrobce nesmí nikdy předinstalovat Linux ani nabízet notebook bez OS. No a je to. Kdyby výrobce nepodlehl nátlaku M$, vydělal by na notebocích s WIN o dost méně, v celkové částce to bude pěkná suma. Když výrobce nátlaku podlehne, nastavá stav, jaký známe: modely jen s předinstalovanými WIN. Prodejci už pak nemají možnost předinstalování ovlivnit. A WIN si pak kupují i lidi, kteří hned widle vyhodí a instalují jiný OS.
Nemám rád nečisté praktiky M$ a proto si nikdy počítač s WIN nekoupím.
PM