OT: zkomolenina názvu Windows (bylo: Re: AVR a Linux, WAS: dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Srpen 5 22:14:35 CEST 2010

> Demence? No spíš ne, ta by mohla být tak u mne. Ale řekl bych, že to bude
> módní ixové šílenství
> Já tohle nechápu, proč se stále objevují štváči, kteří nechápou že svoboda
> software je nejen o dostupnosti, ale i o uživatelích, kteří se SVOBODNĚ
> rozhodují kdo a co bude používat. Já se svobodně rozhodl na desktopu pro
> vokna a celkem mě vytáčí, že bych se měl díky tomu cítit blbě, neb nejsem
> in

Zdravím,
  tak tohle se mi líbí :-). Napřed jedním dechem pošlete někam všechny ty,
kteří komolí název tohoto operačního systému, a pak napíšete "vokna", což je
podle mne úplně to samé :-) :-) :-). Jste tedy taktéž ixový šílenec ???
  Jinak pro zajímavost: v mém okolí není mnoho "ixových šílenců", ale nutno
říci, že většina lidí nepoužívá původní název tohoto operačního systému.
Velmi časté je právě "wokna", "woknouz", "widle" a podobně. I poměrně hodně
tolerantí lidé to dělají, kteří nikdy žádný *ix neměli a nemají.
  Já osobně dávám svou preferenci najevo tak, že píšu "windows", ale "Linux",
případně "MacOS" atd. To myslím nikoho neurazí, ikdyž se v prvém případě asi
dopouštím pravopisné chyby :-).
  Co ovšem mně jazykově hodně vadí, je "vtipné" používání zkratky "win*"
pro označování windows-compatible produktů, hardware atd. Nevím, zda to byl
původní, velmi dobře promyšlený tah tvůrců toho jména, nebo je to čistá
a pouhá náhoda, ale jistě všichni vědí, že anglicky "win" znamená "vyhrát"
a tedy je zde značný psychologický vliv na kupující, že vlastně kupují
"vítězný" produkt, hardware atd, a už jen pouhá zkratka jména tohoto OS
je vlastně "výhra". Není vyloučeno, že to komolení vzniká i jako jakási
opozice tohoto psychologického triku, neboť i lidem, kteří nejsou "ixovými
šílenci", se tato částečně podvědomá manipulace nelíbí.
  Snad jsem nikomu nezavdal záminku na flame, pokud ano, nebylo to cílem,
omlouvám se.
  S pozdravem Pavel