dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?

j s jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Srpen 5 11:59:00 CEST 2010

Pokial ste zvyknuty na vi(m), alebo chcete pouzivat MPLAB pod Linuxom,
tak mate smolu. Nativna podpora pre Linux neexistuje, hoci na
strankach forum.microchip.com je jedna sekcia venovana Linuxu a pokial
viem, tak cez Wine sa MPLAB da bez vacsich problemov rochodit, ale
chapem, nie je to nativna podpora.
Existuju aj open source projekty, primarne pre Linux, ktore sa tvaria
ako MPLAB (napriklad PikLab), aj s podporou programatorov ako PicKit2
priamo z IDE, z pochopitelnych dovodov su o nejaky ten krok pozadu,
ale vela o nich neviem. Linux nepouzivam a pouzivat v najblizsej dobe
nehodlam, takze mozno som zabudol na nejaku dozleitu vec.

Inak ten PikLab vyzera celkom dobre -
http://piklab.sourceforge.net/screenshots.php
a ma celkom pouzitelnu podporu HW nastrojov -
http://piklab.sourceforge.net/progs.php
a kompilatorov - http://piklab.sourceforge.net/tools.php

Pokial by ste mal vaznejsi zaujem, mozem sa na to pozriet este blizsie.

Inak koluju take famy, teda dost konkretne famy od insiderov z
Microchipu, ze cca na jesen roka by mala vyjst uplne nova
multiplatformna verzia MPLAB-u s plnou nativnou podporou pre Win,
Linux a Mac. Osobne som na to velmi zvedavy.

J.S.