Co som sa dneska naucil

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Středa Srpen 4 20:25:08 CEST 2010

No vidim ze v tom nejsem sam.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, August 04, 2010 7:16 PM
Subject: Co som sa dneska naucil

1. Vystupna kontrola u polovodiciarov nie je dokonala. ATMega128 (jedna z
celej varky) sa nevedela sama seba napalit (skrz bootloader), pricom cez ISP
to islo bez problemov. Jednicky na nuly jej isli, ale nuly na jednicky len
sem-tam... ;-)

(Polovysvetlenie: zasadny rozdiel co sa vnutornosti je, ze ISP sa robi tak,
ze sa najprv robi bulkerase; to pri samoprogramovani nie je, je tam nejaky
blokovy erase implicitne schovany v programovacom algoritme).

2. Zlozitost ma svoju dan. Niekolko FT232R (IO USB-seriak) odmietli byt
preprogramovane utilitou FTDI menom MProg (tento obvod ma v sebe EEPROM kde
sa da menit PID/VID a este par inych veci). Aj ked utilita pri spusteni
detekcie ukazuje, ze obvod je pripojeny na USB, pri pokuse o napalenie
vypise, ze nie je pripojeny ziadny obvod ;-). FTDI ma aj novsiu utilitu,
ktorou sa da obvod precitat, a ajhla, su v nom rozne hluposti namiesto
normalnych retazcov (PID/VID bolo nezmenene). Precital som obsah "dobreho"
obvodu a napalil ho do "zleho", napalenie prebehlo, citaju sa z neho uz tie
"dobre" hodnoty, ale starsia utilita MProg ho stale odmieta prepalit...

3. Niektore izolanty su polovodive. Stretol som dnes jeden DIN konektor, kde
medzi dvomi pinmi bolo podla meraka asi 500kOhm (ta hodnota sa menila, ale
to je asi charakterom toho "odporu" a metodou, ako to bezny merak meria).
Ani dokladna obhliadka a zbezne skrabkanie medzi pinmi neprinieslo zmeny.
Drsne zarezanie nozikom do plastu medzi pinmi zvysilo odpor na nemeratelnu
hodnotu ;-)

4. Nie, nie vsetky nestandardne skrutky su rovnake, aj ked vyzeraju podobne.
Rozobral som krytku konektora D15, pricom mi spadla skrutka, ktorou sa
konektor v prevadzke pripevnuje o protikus. Taka ta co ma taky "golierik"
asi v polovici dlzky, aby nevypadla von, takze ju pri zmontovavani krytky
treba zasunut este kym je krytka pootvorena. No a nenasiel som ju. Nic to,
vravim si, mam v krabicke za hrst takych istych skrutiek ktore som povyberal
z konektorov D9, kde som ich nechcel mat (pre vlastnu potrebu si "vyrabam"
take, lebo tie konektory v kuse vysuvam a zasuvam a nikdy ich aj tak
neskrutkujem a len zbytocne sa niekedy same zaseknu o protikus a potom to
zdrziava). A ajhla, ta druha skrutka akosi trci prilis dopredu, mohla by
branit v poriadnom zasunuti do protikusu. Porovnanie ukazalo, ze dlzka aj
priemer su rovnake, ale "golierik" je umiestneny inde...

wek