Radic znakoveho LCD SPLC780D

Petr Toąovský PetrTosHW na PTmodel.cz
Středa Srpen 4 16:11:13 CEST 2010

   Zdravim ve spolek,
dnes asi nemam den. Mam dotaz ohledne klasickeho znakoveho LCD 2x16.
Potrebuji ho rozchodit ve 4 bitovem rezimu na ATmega32 na portu D. Mam
trosicku prehazene datove piny (potreboval jsem PD6 volny na neco
jineho), takze jsem hledal knihovnu kde se daji definovat pozice
jednotlivych pinu libovolne. Pouzil jsem knihovnu z
http://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/group__stdiodemo.html
Knihovna pouziva cteni busy flagu.
Vse zda se chodi (MCU se nekousne, takze LCD pravdepodobne odpovida).
Problem je, ze na displeji nic neni (pouze vyplneny prvni radek, takze
asi neprobehne ani inicializace a vymazani displeje). Dohledal jsem
vyrobce displeje a misto HD44780 je pouzit radic SPLC780D viz
http://www.lcdproduct.com/Tech/Controller_Or_Driver/SPLC780D_DS.pdf
Nema nekdo prehled co je u nej jineho od standardu ze mi to nechodi?
Nemuzu nic najit.

Aby toho nebylo malo, tak me zlobi debugovani v AVR studiu (posledni
release s aktualnim WinAVR). Pri krokovani se pri prechodu na funkce z
delay.h ztrati kurzor (PC registr odskoci nekam kde to IDE nemuze
zobrazit v C kodu). Mel jsem za to ze to zpusobuji optimalizace, ale uz
jsou vypnute a je to stejne. Jedinou vadu co jsem nasel, tak v
disassemble okne je na radku s funkci z delay.h napsana cesta k souboru
a za tim File not found, ale funkce se normalne vola a delka zpozdeni
sedi ... takze jsem z toho mirne receno zmaten. Celkem mi to brani najit
nejake nestandardni chovani viz prvni dotaz. Logicky analyzator budu mit
az zitra.
Pomuze mi nekdo z tohoto stavu ve kterem jsem se zasekl? :-)

--

Tosa