Xilinx FPGA+ARM

Josef Stengl ok1ced na nagano.cz
Pátek Duben 30 21:55:22 CEST 2010

Mám dojem, že se drobet ignorují „velcí hoši″ a jejich styl vývoje. Pokud je pro aplikaci výhodné mít jak CPU tak FPGA, tak je cenově optimální to mít v jednom pouzdře, pokud je to jen trošku možné. Menší PCB, jednodušší CAD, osazování a podobně.

Důkaz. Podívejte se do novější TV, kolik tam je chipů. Pokud máte levnou, tak asi 3. Jeden je na panelu, jeden jsou zdroje, a ten třetí je TV*; dnes už možná i s tunerem (no ty jsem viděl jen na papíře, ale už v tom delší dobu nedělám). A hádejte jednou proč.

Dvě úlohy. No, on to nedělá jeden člověk, jen to někdo musí rozvrhnout, co se kde bude dělat a jak komunikovat. Když to jde CPU - periférie, tak CPU FPGA by také mohlo (já vím, může to být složitější, ale nikoliv nemožné).

Prostředí ... no potřebuji kompilátor, liker + debuger a zbytek si stejnak udělám sám, protože spoléhat se na vývojové nástroje se nemusí vyplatit (a často nevyplácí) a mít pro každý projekt jiné vývojové nástroje od jiného výrobce je cesta do pekel. A nasrání vývojářů protože ti potvoráci si pak jdou hledat klidnější práci. Tak dobře placený nejsem :-).

Pro daný produkt jsem u složitějších kusů SI VŽDY vázán na konkrétního dodavatele. Nebo znáte dva dodavatele, kteří vám dodají identické kusy křemíku včetně chyb?
Sem s nimi!

ced

* CPU, AUDIO, VIDEO backend + frontend, video memory (zpracování obrazu), Tuner, AV matice, HDMI, A/D převodníky, dekoder TTX + další.