Xilinx FPGA+ARM

Petr Toąovský PetrTosHW na PTmodel.cz
Pátek Duben 30 10:14:56 CEST 2010

Ja reklamu primo od holdingu ARM nepozoruji, vsude uz jen reklamu
finalnich vyrobcu, coz mi neni proti srsti, ale je pravda ze ARM je
podledni dobou vsude. Na rozdil od AVR (jak se mnozi cesti bastliri
mylne domnivali) je ARM skutecne pouzit i v prumyslu a koncovych
aplikacich, takze se oplati tomu venovat.
Spojeni MCU a FPGA je z mnoha hledisek komplikovane. Podle me je
neuspech jen v tom, ze se stretavaji dva odlisne pristupy programovani a
nekdy nekompatibilni interface (obousmerne sbernice) a neni k tomu
podpora ze strany vyvojoveho prostredi, ac si myslim, ze by realizovat
sla. Uzivatel/vyvojar by tak byl usetren spousty komplikaci a vyvoj by
sel relativne bezbolestne. Na to myslim dojely vsechny soucasne pokusy.
Bohuzel se mi zda jako fakt, ze v FPGA se bez MCU v mnoha aplikacich
neobejdeme. Ted se to ruzne matla soft core MCU, kde to narazi na jeste
vetsi komplikace s vyvojovymi nastroji. Takze ja vyvoj chipu jako tento
vitam, ale jestli k tomu budou poskytovat soucasny toolchain, tak si
radsi necham zajit chut.
Minimalne budu vyvoj sledovat, celkem me to bavi ty pokusy o inovace.

Tosa