Presny 10 MHz oscilator

Ondrej leguanolog na seznam.cz
Středa Duben 28 15:46:07 CEST 2010

Mám problém s přesným oscilátorem a moc se v tom nevyznám, takže bych
potřeboval poradit.

1.) Potřeboval bych katalogový list nebo nějaké informace o oscilátoru
OFC MC857X4 10 MHz, ale nemůžu najít ani web výrobce. Vypadá takhle
http://ikoras.iglu.cz/other/krystal.jpg a takhle
http://ikoras.iglu.cz/other/krystal_bott.jpg . Ještě více by se mi
hodila informace, kde by se dal koupit, ale v to nedoufám. Jde o
oscilátor z měřicího přístroje od HP. Případně i rada, jak ho s co
nejmenším poškozením rozebrat (ty plechy jsou k sobě asi přiletované).

2.) Kde by se dal koupit velmi přesný oscilátor 10 MHz. Mělo by jít o
OCXO (vyhřívaný) oscilátor, který by šel napěťově dolaďovat. A měl by
být menší, aby šel použít místo toho výše zmíněného (který je zničený).
Farnell nic moc nemá a eBay bych se raději vyhnul.

3.) Pokud bych dal do samotného přístroje nějaký obyčejný levný
oscilátor a do externí reference mu zavedl 10 MHz z nějakého přesného
zdroje, dosahoval by pak přístroj přesnosti toho externího oscilátoru
(přístroj je něco jako spektrák)?

Díky za rady

OH

--
Jabber: Iguaner na jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |