TN-S sustava a istice

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pondělí Duben 26 19:41:59 CEST 2010

> UPS se považuje za plovoucí nebo oddělený zdroj, takže se na výstupu
> jistí včetně N. Resp. oba vodiče se považují za rovnocenné, takže se
> ani neznačí L, N, ale třeba L1, L2.

Takze ak sa pripajam za rozvadzace a pred nimi su plavajuce zdroje ( aj
UPS aj MG), tak by tam odpinanie N malo byt - resp.
odpinam 4 vodice pre 3-faz, a 2 vodice pre 1-faz.

> Elektrikář si stejně změří aspoň zkoušečkou, jestli je ten drát živej,
> než na něj šáhne holou rukou.

Normalny elektrikar ano, ja tiez (sa mam rad...), ale ked tam pride
"miestny elektrikar" neskor a neodmera, tak bude problem...
V danej institucii maju totiz trochu ... "zjednodusenu"...  elektriku,
alebo elektrikarov ( bezne som nasiel 5x2.5 kabel (obycajny PVC, ziadny
teflon, silikon)
za 40A isticom s charakteristikou D ),
nebolo ani vynimkou 3x 1.5 a napojena na 1 fazu 63A 5-pol konektora,
isteneho rovnako - 40A, 3faz - ved konektor je pod podlahou,
istic v skrini, tak sa nejako na to pripojime... Treba kupit hrubu
koncovku, co bude pasovat...

Pouzite zasuvky maju podla miestnych elektrikarov zakaznika 36A, lebo na
zasuvke je tam napisane ...

Nejak mi neslo do palice 36A zasuvka IEC 309 - poznam 16A,32A,63A..ale
clovek nikdy nevie vsetko, tak som sa na ne isiel pozriet...
v reale boli zasuvky 63A,5-polove, istene 40A isticmi. Tak som hladal,
odkial maju 36A ... a nasiel
136A  bol sice maximalny skratovy prud zasuvky -> pochopili to ako ako I
= 36A
Potom som pozrel aj na dalsie zapojenia uz fungujucich zariadeni za
zasuvkami a nasiel za par minut zopar perliciek uvedenenych vyssie.

Dodo