Acer AL712 - trafíčko podsvětlení

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pondělí Duben 26 13:59:56 CEST 2010

Zdravím,
opravuji LCD monitor Acer AL712, kterému začalo zlobit (teď už nejde
vůbec) podsvětlení. Došel jsem v vysokonapěťovému trafíčku, které je
s největší pravděpodobností prošlehnuté. Podobný probém zřejmě řešil
nějaký polák tady:

Teď tady bohužel nemám DF a z telefonu je to hrozné. Trafíčka jsou ještě
malinko vidět tady:
http://www.electronicrepairguide.com/acer-al712-lcd-monitor-repair.html

Na trafíčku stojí:
    TRNS-268-2
    TVIEW 0249

Na spodku trafíčka je vidět na sekundární části - které je dělené do
5 sekcí (zřejmě ke zvýšení izolační odolnosti), že jedna sekce je jaksi
spečená. Primár má neměřitelný odpor (mým lowend multimetrem). Sekundár
má na zdravém trafíčku asi 1200 Ohm, na tomhle prošlehnutém asi
1180 Ohm.

Napadá někoho kde takové tráfko sehnat, případně nevální se někomu doma
trafíčko nebo nefunkční monitor AL712?

Doufám, že to ještě složím nějak dohromady, protože jsem (taky trochu ze
zvědavosti jak vypadají trubice rozhodil celý panel na prvočinitele. :).
Trochu mě zarazilo, jako jsou ty trubice tenoučké. Na koncích jsou už
troškou očouzené - to je normální?

Díky předem za informace
--
Zito