beterie do Elektromobilu

Pajpach pajpach na katedrala.net
Neděle Duben 25 12:38:34 CEST 2010


To ale neni LiFePo4, to je klasicky LiION akumulator, nabijeci proud 0,5C 
max. 1C, vybijeci max 1C kratkodobe (vteriny) myslim az 4C. Jakekoliv 
poruseni techto pravidel miva za nasledek drasticke snizeni kapacity. Co se 
ochrany proti prebijeni a uplnemu vybiti tyce, o tom tam nic nevidim. Rekl 
bych, ze to ma klasickou pojistku proti zkratu, coz v elektromobilu muze byt 
taky docela sranda (kdyz date "plnou forsaz" na rozjezd, v baterkach Vam 
zalupe a mate misto baterek 10Kg lithia do sberu :-) ). Navic v DE nemate 
nikdy jistotu, ze udavana kapacita je skutecna kapacita.

LiFePo4 (vhodne do elektromobilu) je napriklad toto:
http://www.fima-brno.cz/cz/eshop/lfp-akumulator-32-v-40-ah-lifepo4-p-206.html 
(nahodne vybrany link z googla)

Vsimnete si hlavne velikosti nabijecich a vybijecich proudu. Sice to misto 
4tis vyjde na 8tis, ale budete s tim jezdit hooooodne dlouho nez to 
zdegraduje. Nehlede na to ze 4 balancery vyjdou levneji nez 60, takze ve 
finale to bude asi i levnejsi, a vydrz minimalne o dva rady nabijecich cyklu 
vice nez reseni s pretezovanymi Li-ION clanky urcenymi na neco uplne jineho 
:-) Takze suma sumarum, v horizontu rekneme 1000 nabijecich cyklu usetrite 
cca 50 vymen akumulatoru po 4tis.

Berte to jako povrchni, cilene selektovane informace na tento konkretni 
pripad od nekoho, kdo LiFePo4 neprodava (o tech jste zacal vy :-) ), ale ma 
hodne informaci z provozu ruznych druhu akumulatoru v ruznych druzich 
elektromobilu.

MP

--------------------------------------------------
From: "Pavel" <hw na itherm.cz>
Sent: Sunday, April 25, 2010 11:03 AM
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: beterie do Elektromobilu

> No moje idea jsou tyto baterky:
> http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19624
> tech 60 kusu se vejde do cca 4 tisic, coz mi neprijde tak moc, navic kazda 
> baterka ma v sobe ochranu proti prebijeni a uplnemu vybiti, navic muzu 
> kapacitu postupne zvysovat.
> Moje otazka je, jak se bude takovy pack chovat, bude to vubec fungovat? Je 
> dobry napad je nabijet vsechny paralerne?
>
> Pavel
>
>
> ----- Original Message ----- 
> From: "Pajpach" <pajpach na katedrala.net>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Sunday, April 25, 2010 8:34 AM
> Subject: Re: beterie do Elektromobilu
>
>
> No co jsem videl, tak u LiFePo4 se pouziva pro kazdy akumulator zvlast
> balancer, ve vasem pripade tedy 60 kusu. Ten se stara jednak o to, aby
> nejslabsi clanek nebyl prebijen a tudiz se snizila na minimum moznost
> pyrotechnickych efektu, a druhak o mereni jak dodane tak okamzite energie 
> do
> kazdeho clanku. nejak to pracuje i v provozu (za jizdy). diky tomu se Vam
> akmulatory po tretim nabiti rychlonabijeckou a vybiti nemalym proudem za
> jizdy nerozjedou.
> Netroufam si odhadnout co by takova baterie udelala  bez nich.
>
> MP
>
> --------------------------------------------------
> From: "Pavel" <hw na itherm.cz>
> Sent: Saturday, April 24, 2010 10:53 PM
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: Re: beterie do Elektromobilu
>
>> Tak nejak jsem pokrocil v uvazovani ohledne baterii.
>> Dostal jsem se jeste k dalsim 2 baterkam, jedna dokonce ujede cca 7km (Pb 
>> aku z roku 83), druha je na tom hur a tak vyzkousim vymenit elektrolyt.
>>
>> Laka me ale LiFePo4. Otazka ale je cim nabijet kombinaci 15p4s? Jak 
>> ochranit takovou baterku at uz pri nabijeni a vybijeni? (kapacita 36Ah)
>> Premyslim nad upravou PC zdroje a nabijenim vsech baterii paralelne? Je 
>> nejake lepsi a relativne jednoduche reseni?
>>
>> Pavel
>>
>>
>>
>>
>> ----- Original Message ----- 
>> From: "HW CNCnet.info" <hwnews na cncnet.info>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Friday, April 02, 2010 8:12 AM
>> Subject: Re: beterie do Elektromobilu
>>
>>
>> Myslim, ze to je idealni pro pouziti A123 pokud byste to myslel vazne:
>>
>> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6444&Product_Name=GENUINE_A123_Systems_26650A_LiFePo4_Cell_w/_tabs
>>
>> ta baterka ma trvaly vybijeci proud 30C a kapacitu 2.3Ah na 12V byste
>> potreboval skladat sekce 4S a ty pak radit paralelne - mohl byste si
>> prikupovat.
>>
>> jasne je to racha na 23Ah baterku byste potreboval 600USD - jinak by to
>> byl ale nekompromisni pohon - nabijeni v radu 15 minut - da se nabijet
>> proudem az 10C (23A). Pak by to bylo spis jen o tom vubec zbastlit
>> takovou nabijecku. ;-)
>>
>> -- 
>> S pozdravem
>> ======================================================================
>> Radek Vicek
>> ======================================================================
>> http://www.cncnet.info - problematika CNC a automatizace
>> http://www.jakjevenku.info - webová meteostanice
>>
>> Dne 2.4.2010 7:44, Pavel napsal(a):
>>> 6-8 tisic za baterku je opravdu moc.
>>> navic je otazka jestli tam bude nejaky zasadni rozdil v cyklickem 
>>> rezimu.
>>>
>>> jeste jsem premyslel o LiIon, z baterek na DX by se dal poskladat pack
>>> 48Ah za cca 3500kc.
>>> Otakza je jestli takove baterky vydrzi vic nez autobaterka.
>>>
>>> Pavel
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


More information about the Hw-list mailing list