OT: LHC - progress

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Sobota Duben 24 10:56:21 CEST 2010

no az som sa cudoval ze nebola ziadna zmienka o najvacsom kolotoci :-)
Osobne som tiez moc nesledoval pac som cely tyzden stravil priamo v nom :-)

Takisto sa uz rozbieha aj SPS po zimnej odstavke pre normalny fyzikalny
program a tento tyzden sa okrem squeeze ozivoval aj dalsi system ktory
je velmi dolezity pre vyssie intenzity a vacsi pocet bunchov -
transverse damper. Tie dva obrazky v logbooku zo stvrtka vecera su
vysledkom mojej asi 4 rocnej intenzivnej prace, sef na tom makal este
dlhsie. Porod to bol sice tazky a treba ozivili sme len 1 zo 16 modulov,
ale som rad ze sa ukazalo hned na prvy pokus ze to funguje :-)
Ked sa na to pozeram velmi sebecky som aj celkom rad ze ma SPS bobo,
lebo som sa dnes konecne vyspal :-) Mimo ine sa znova ukazalo ake dobre
zazemie v praci mame, clovek tam moze mat ranajky, obed, veceru aj
'midnight snack' bez toho aby vobec musel odist z roboty :-)))

Squeeze sa da popisat aj 'slovne', nie len beta funkciami. V principe je
to zlepsene zaostrenie zvazku v mieste zrazok, takze je ovela mensi a
hustejsi co vyrazne zvysuje pocet kolizii.
Pred kazdym experimentom je sustava niekolkych magnetov (triplety) ktore
maju za ulohu zvazok zaostrit do miesta kolizie. Tak to fungovalo
doteraz. Dalsi krok je zvysit hustotu v mieste kolizie. Aby to bolo
mozne urobit je treba paradoxne zvazok najprv rozostrit a dalsie magnety
ho potom velmi silno zaostria do miesta zrazok.
Je to vidiet aj na vistaroch, pocty zrazok vyleteli pri ~rovnakom pocte
bunchov 10 nasobne.

b.