Pocitadlo motohodin

Čtvrtek Duben 22 16:06:00 CEST 2010

Domnívám se že je to nesmysl. Respektive ještě jsem za své praxe ani na vojně ani u vysokozdvižných vozíků nepotkal zařízení, které by (podle vás) násobilo počet motohodin poměrem aktuální / jmenovité otáčky.
Jedna motohodina je prostě 1 hodina provozu motoru bez ohledu na otáčky. Všechna externí počitadla která máme mají jeden digitální vstup 1= počítej, 0=nepočítej.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Lukáš Grepl
Sent: Thursday, April 22, 2010 12:28 PM
To: HW-news
Subject: Re: Pocitadlo motohodin

> jen ze zvedavosti, jak dlouha je 1mh ?
> Na vojne to bylo na elektrocentralach cca 15min = 1mh.

Jedna motohodina je jedna hodina provozu při nominálních (resp. nějak stanovených otáčkách), u pracovních strojů to bývá např. 1000 nebo 1500, tam je to přímo napsáno na tom budíku.

Když jsou tedy např. jménovité otáčky 1000ot/min a stroj točí 2000ot/min po dobu jedné hodiny, tak jsou to 2 motohodiny.

Lukáš Grepl