OT: SMTP server na blacklistu

Jan Kral kral na fortech.cz
Čtvrtek Duben 22 07:41:34 CEST 2010

Chapu, ze firmy s vasimi potrebami existuji, ale skutecne z pohledu celkoveho poctu uzivatelu jsou v bezvyznamnem mnozstvi. Ale na druhou stranu mozna prave takove jako vase vyvinou tlak na to aby se IPv6 pouzivala a treba i dodaji potrebne penize, protoze takto vyznamny prechod na IPv6 bude stat poskytovatele poradny balik, takze budou poradne premyslet o tom, zda se jim to vyplati. Do te doby nez se to poskytovatelum vyplati, tak to pro ne neni problem a tudiz jej nepotrebuji resit, pripadne se pokusi o reseni, ktere bude vyznamne levnejsi.
Jestli mi v tomto neverite, tak se staci zeptat nejakeho providera, ktery nema vlastni IP rozsahy nezavisle na jeho nadrizenem poskytovateli, jestli by presel k nekomu jinemu byt by byl podstatne levnejsi. Ono i jen pouha zmena IP adres u jeho vlastnich zakazniku, v pripade ze maji zakaznici verejne IP adresy primo na svem pocitaci, je dost draha zalezitost. NAT 1:1 kde jsou verejne IP adresy na nejakem hranicnim routeru (jak tady uz taky zaznelo) neni zrovna transparentni zalezitost. A prave tyto potencionalni problem se zmenama vedou spoustu poskytovatelu k pouzivani privatnich IP rozsahu u svych zakazniku a nasledne NAT.
Podle meho nazoru je totiz v dnesni dobe nejvetsi procento uzivatelu internetu domaci uzivatel, ktery pocita kazdou korunu, kterou do pripojeni da. A tento uzivatel bude tezko ten, ktery vyvine tlak na to, aby se zacalo pouzivat IPv6.

Nemyslim si, ze by Vase zavery byly zasadne spatne (ohledne budoucnosti IPv6), bohuzel jsou ovlivneny presne tim, co zkousite predhodit me - tj. mizerna znalost problematiky, delane ze statisticky bezvyznamneho vzorku a navic vyvestene z osobni potreby :-)

S pozdravem JK