Re: AT91SAM7X256 - zápis do flash

Tomáš Tomáš tom.tore na seznam.cz
Středa Duben 21 09:20:00 CEST 2010

No temi zapisy, tedy presneji mazanim :-)
Flash pamet funguje tak, ze pri mazani se do vsech bunek zapisi 1 a pokud pak pamet programujeme tak se vlastne zapisuji pouze 0, pricemz smazat lze vzdy pouze celou stranku pameti. Paradoxne pokud chceme zapsat jeden jediny bit tedy rekneme FE zapise se jedna 0 nicmene pokud chceme byte ze stavu FE prepsat na FF musime smazat celou stranku, ktera muze mit klidne 128kB.
Technicky zalezi o jaky jde typ Flash, ale da se rici, ze vzdy je tam nejaky Floating gate tranzistor a jeho G je izolovana velice smabou vrstvickou, sila je cca 200Amu a pres tuto vrstvu se elektrony dostavaji diky jevu, ktery se jmenuje kvantove tunelovani (prechod z 0 na 1), prave tento jev vlastne izolacni vrstvu poskozuje a urcuje zivotnost Flash.

Tak asi tak, jednim z paradoxu doby je pouziti Flash pameti v SSD discich, kam se svou podstatou nehodi, ale kdyz uz mame ty tovarny ....

Tom

>O tom jsem nepremyslel cim se ty pocty zapisu vlastne spotrebovavaji
:-) Mozna by to takhle slo.

Ales Prochaska