OT: SMTP server na blacklistu

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Duben 20 21:59:49 CEST 2010

> Haha - predpokladam ze to bezi po tech samych kabelech a routerech .

Ano az k providerovi po stejnych, ale do NIXu uz to jde zrejme zvlast a odtamtud take. Vysvetluji si to jednak tim, ze 6kove site nejsou zatim zdaleka tolik vytizene jako 4kove a navic 6ka jede zakonite vetsinou na mladsich technologiich.

> Mimochodem co rikate na to ze IP hlavicka IPV6 je 4x vetsi a
> tudiz v paketu zbyva o 6% min mista pro data ?
Omyl, hlavicka ackoliv ma 4x delsi adresy je jen asi 2x delsi nez 4kova. Je totiz znacne zjednodusena a pouziva princip pridavnych zahlavi jen kdyz je to treba. Bezny sitovy provoz, ktery jsme se studenty analyzovali jede temer vyhradne bez jakychkoliv pridavnych hlavicek. Tu bude potrebovat treba secure nebo mobility provoz (zatim jsme takove pokusy prakticky nerealizovali), ale kdyz si uvedomite, jaky overhead pouzivaji tyto typy provozu realizovane po IPv4, bude i tady bilance data/overhead urcite lepsi nez doposud.

Jakub Serych